Království perníku - zážitkové programy, muzeum perníku
ADRESAR.cz

Z Koutů nad Desnou přes Tři kameny do Velkých Losin [ Lyžařská trasa ]

Kouty nad Desnou - Přemyslov - Bukovice - Tři kameny - Pekařov - Velké Losiny
(18,5 km)

Pěkná lyžařská trasa s dalekými výhledy vedoucí po lesních a polních cestách. Trasa nebývá pravidelně strojově udržovaná. Za mlhy obtížnější orientace pod Studencem. Možnost občerstvení v Koutech n/D, Pekařově a Velkých Losinách.

Kilometráž :
Pod Křížovým vrchem --- 435 --- 18 --- zelená pěší značka
Velké Losiny (kostel)--- 410 --- 18,5

Popis trasy :
Ze Šumperka do Koutů nad Desnou přijedeme vlakem. Před nádražím vystoupáme po železných schodech, překročíme hlavní silnici a jdeme po silnici k hotelu Dlouhé stráně. Nad hotelem nasadíme lyže a stoupáme po lesní cestě. Na křižovatce odbočíme vlevo a vrstevnicovou cestou objíždíme kopec Černé lány. Na rozcestí Selská cesta zabočíme na silnici vpravo a okolo rekreačních chat Viki a Zuzana přijdeme do Přemyslova. Opustíme silnici vlevo a za mírného občasného stoupání jedeme prohrnutou cestou po svazích Jeleního skoku, poté odbočíme vlevo a sjedeme na horskou louku Bukovice okraj ( výhledy ,možný sjezd doleva do Loučné n/D). Krátkým sjezdem dosáhneme točny silnice, kde odbočíme vpravo na ostřeji stoupající cestu k rekreačnímu středisku . Dále již mírněji stoupáme k rozcestí Pod Jelení skalkou, po 200 metrech prudce otočíme vlevo na širokou lesní cestu zvolna stoupající západním svahem Jelení skalky. Za mostkem přes potok odbočíme vpravo nahoru lesní svážnicí až na hřbet Ucháče a mírně sjíždíme po lesní cestě na křižovatku Tři kameny, útulna (dřevěný přístřešek, vrcholová schránka KČT) . Za pěkného počasí se určitě vyplatí pokračovat lesním průsekem k blízkému vrcholu Tři kameny se skalní vyhlídkou(pěkné pohledy na Praděd a Černou stráň).

Od útulny pokračujeme po lesní cestě , která zvolna klesá západním úbočím Ucháče. Držíme se stále lesní široké cesty (neodbočujeme po letní zelené značce!) až na rozcestí cyklotras Pekařovská cesta, kde zatočíme vpravo. Ostřeji sjíždíme kolem rozcestníku Pekařovský vrch, rozc. k chatám u Pekařova ( velká turistická mapa vlevo , daleké výhledy na Hrubý Jeseník). U turistické křižovatky Studenec, vlek zahneme doleva k horní stanici vleku a po horských loukách a hřebenové cestě dosáhneme okraje lesa. Nyní nás již čeká příjemný sjezd lesní cestou lesními a lučními úseky okolo rozcestí Pod Křížovým vrchem na okraj Velkých Losin. Naši tůru ukončíme u rozcestníku Velké Losiny, kostel, odkud se můžeme vydat na blízkou železniční zastávku, nebo kolem Losinky do centra lázní. Do Šumperku se vrátíme vlakem nebo autobusem.